Afhankelijk van de kleuren, kralen, rocailles of delicates, combinatie van materialen en/of technieken kan een ketting een modernere of klassiekere toets krijgen.

Ga maar op ontdekking...
Klik op de foto voor meer detail, klik op de titel van het bericht voor het plaatsen van een reactie/vraag.

Vergeet onderaan niet op OUDERE BERICHTEN te klikken !

DIKKE MERCI aan Karel en Vera voor de schitterende fotokes !!
DIKKE MERCI aan Christel voor de extra assistentie !!
Een vraag ? Mail naar VercECreations@gmail.com.


22 februari 2013

Haken Belgisch (groen-glaskralen)




Techniek Belgisch haken met glaskralen en iets grotere rocailles. Hierdoor oogt de ketting wel iets zwaarder maar fris en zomers, niet ?

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi, ik vraag me af hoe je dat doet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met wat geduld valt dit goed mee. Je rijgt een patroon op en gaat aan de slag met techniek Belgisch haken. Hier rijg je afwisselend een aantal rocailles en een glaskraal op.
      Google maar eens naar "Belgisch haken" of zoek even op youtube. Je zal wel iets vinden. Mocht het niet lukken, laat maar iets weten. Veel plezier !!

      Verwijderen
    2. En Nora, is het ondertussen gelukt ?

      Verwijderen
  2. Oei, ik was dit vergeten, sorry.
    Wel, ik heb nu een beschrijving van crea Nancy het lijkt anders dan het YouTube filmpje dat ik gevonden heb.
    Is Belgisch haken anders dan Turks haken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is anders. Je hebt 4 technieken. Belgisch, Turks, Duits en haken met vasten.

      Verwijderen